29.11.2008

Hjemkomst

Å være på sametingsplenum er temmelig altoppslukende. Møter hele dagen, og møter om kvelden for å forberede møtene om dagen, og att på til møter tidlig om morgenen for å oppdatere hverandre om møtene kvelden før - før vi går på det egentlige møtet...

Hver gang tenker jeg at jeg skal få tid til å gå på apoteket, kjøpe strømpebukser på butikken - og siden september har jeg planlagt å dra innom InKa for å kjøpe ferdige dusker (det er jo så lettvint! Men du må kanskje være samedame for å forstå det...)

Sannheten er: jeg blir bare ikke. Sametinget er et stort bygg med mange mennesker, og det er alltid noen jeg skulle ha snakket med først... Jeg kommer meg ikke engang bort på hotellet til lunsj - tar meg like gjerne en brødskive i kantina.

Derfor er det litt rart når plenum endelig er over - da oppdager jeg at tiden ikke har stått stille. Jeg kommer hjem - og her har det faktisk skjedd ett og annet. Halve familien er bortreist, og hun som er hjemme har lagt sine egne planer. Etter å ha savnet familien hele uka, så er jeg plutselig helt alene hjemme...

Her gjelder det å trives i sitt eget selskap. Og det er nok av det som skulle vært gjort. Skal bare blogge litt først... Og ta en tur på kafe...

2 kommentarer:

  1. ja det e bestandi et antiklimaks å kom heim. men deili e det! vi jobba bra den her uka! Dagens prosjekt på (nord-)vestlandet e å fiske å triske på blogg hvis æ får te de æ vil (og helst skriv nåkkå å), drikk masse te, være ute i vakker natur. Ja åsså va det den der adventspyntinga da... det hørre vel heim i ein prestegård. Kan jo start med å vurdere om man skal hæng opp nånn gardina..

    SvarSlett
  2. Adventspynting har æ også på programmet, må bare rydde først - så det spørs katti det blir...

    SvarSlett