18.12.2008

Ikea-hylla, del 2

I den uka som har gått har Ikea-hylla blitt helt ferdigmontert! Vel, nesten... I løpet av prosessen mistet vi en halv hengsel og en dørknott, men vi regner med at de dukker opp etterhvert som vi får stablet bøker og annet inn i hylla. Den utnytter gulvplassen effektivt, og er fortsatt bare halvfull - masse bøker og stortingsmeldinger kan fortsatt få plass, men jeg hiver med hard hånd.

Har nemlig gitt opp å ha et privat arkiv hjemme. Jeg finner helst ting på nett når jeg trenger det, likevel, det går kjappere. Og jeg har aldri tålmodighet til å fullføre noe systematiseringsarbeid... Så vips - der gikk "En bedre organisert stat" i søpla - en stortingsmelding fra 80-tallet - som jeg har tatt vare på fordi Svenne antagelig var veldig inspirert av den når han organiserte Sametinget i sin tid. Vips - der gikk mappen med landsmøtepapirer fra 2003 - litt nostalgi - det var jo da jeg ble valgt som NSR-leder første gang. Vips - der gikk julekortene fra 2006 - siste jul som sametingspresident...

I dag er det søppellevering, så her må det gå unna... Klesskapet er neste. Her har jeg store utfordringer - skal prøve å få klær fra to klesskap inn i et klesskap... Det får jeg ta i morgen. Og så får jeg vurdere hvor realistisk det er at jeg passer inn i det og det plagget FØR det er håpløst umoderne... Og hvor mange par svarte sokker trenger man egentlig? Og gidder jeg egentlig bruke ubehagelige string-truser? ( Ja, jeg har et par venninner som påstår at det ikke er noe ubehagelig å bruke dem. Jeg sier bare: har aldri trodd på dere, dere bare bløffer! Innrøm det, dere bruker ikke de trusene fordi de er så behagelige - det er for å unngå trusekanter og føle seg sexy...)

Ikke noe galt i det, forresten. Kanskje jeg beholder dem inntil videre...

2 kommentarer:

  1. Anonym18.12.08

    Foreslår Fretex i stedet for søppla for alle klærne du skal kvitte deg med! Så får du litt bedre samvittighet på kjøpet nå før jul:-)

    SvarSlett
  2. Jo, Fretex er et kjempealternativ hvis man bor i en by der de har mottak. Det er liksom ikke så aktuelt å frakte med seg et lass med klær når man skal på bytur... Ellers har vi jo loppemarkeder her også, men jeg har registrert at det ikke er så stor omsetning på brukte klær på loppemarkedene - kanskje et tegn på at folk har god råd?

    SvarSlett