23.02.2009

Blåmandag

Det er faktisk blåmandag i dag. Altså: det opprinnelige opphavet til uttrykket blåmandag, som nå har betydningen en tung start på uka etter en hyggelig helg... Dagen i dag - mandagen etter fastelavensfeiringen heter Blåmandag.

Syns det var en passe tittel etter den helga jeg har hatt. Jeg har tatt ut villskapen på Villkvinneseminar i Hattfjelldal, vært på en fantastisk konsert med Mari Boine og Brita Pollan i Hattfjelldal kirke, vært på medlemsmøte i Maadtoej Sijte-NSR og Hemnes sameforening. Med villskap både dag og natt var jeg ikke helt klar for avgang fra Mosjøen i dag morges kl 06.20. Og jeg tror jeg trenger enda en natts søvn før jeg kan fordøye alle inntrykkene fra helga..

I mellomtiden prøver jeg med de vanlige kraftige koffeininntakene, mens jeg sakte men sikkert beveger meg nordover fra Helgeland via Bodø via Tromsø via Lakselv og når kanskje Karasjok i løpet av ettermiddagen hvis gudinnene vil meg vel... Og da er det: hurra - et nytt møte!

Blåmandag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar