16.02.2009

Buffy til Riddu Riđđu!

Nu ble æ først da glad! Buffy Sainte-Marie kommer til Riddu Riđđu! Og æ dit!

Har vært fan av Buffy så lenge at jeg kan huske. Hørte Starwalker på begynnelsen av 80-tallet, og det var stort. Kassetten kunne man ikke få tak i her i Kauto, men jeg hadde jo radio/kassettspiller med opptaksmulighet, som jeg hadde fått i 13-årsgave... Det krevde tålmodighet ved siden av radioen, men det var jo bare en radiokanal og ikke så mange fritidstilbud generelt... Til slutt fikk jeg Starwalker på tape, iallfall bortsett fra de første strofene.

Og så kranglet jeg med ei venninne. Jeg mente at teksten var sånn: Starwalker is a friend of mine. Hun mente at det ikke gikk an å si det sånn på engelsk, det heter jo my friend. Husker du det, Kirsten? ( Hva er det med meg som ikke kan glemme de gangene jeg hadde rett, men ikke fikk rett, selv etter nesten 30 år...)

Kunne godt tenke meg å ta med fjortisen min for å høre på Buffy. Men vi prøvde det for noen år siden med Mari Boine. Selvfølgelig sparte Riddu den største artisten til slutt, og det betydde at de hadde ryddet sletta for yngre ungdom flere timer tidligere. Håper den policyen har endret seg, slik at også de nye generasjonene får høre de største trekkplastrene, det er min oppfordring til produsentene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar