25.02.2009

FeFo-fighters

I dag har FeFo hatt seminar på Sametinget, og nå er vi i ferd med å avslutte den påfølgende debatten. En etter en går sametingsrepresentantene opp på talerstolen og uttrykker at seminaret og informasjonen om FeFos virksomhet har vært veldig nyttig. Mange sier seg også fornøyde med styrets arbeid. Jeg for min del syns styret har gjort en god jobb, mot alle odds. Noe har nok manglet på kommunikasjonssiden - men jeg kjenner til hvor utfordrende det kan være...

Kan ikke dy meg. Jeg har fått den tvilsomme ære å inspirere til et kunstverk som faktisk har blitt forsidebilde på katalogen til Nordnorsken 2009, den nord-norske kunstutstillingen. Kunstverket heter Fefo-fighters, og begrunnelsen er at jeg visstnok har hatt en viktig rolle i Finnmarkslovsprosessen, og den påfølgende opphetede samfunnsdebatten. Kunstverket kan nok tolkes som et kritisk debattinnlegg...

3 kommentarer:

  1. Kul FeFo - fighters! Kul dame! :)

    SvarSlett
  2. Anonym25.2.09

    Hva er det egentlig som kommer ut av nesa di??? Tøft bilde i alle fall:)

    SvarSlett
  3. Marit i Tromsø25.2.09

    Jeg synes du kan være stolt over å sette slike spor etter deg at du blir forsidepike til Nordnorsken. At ikke jeg helt forstår hva kunstneren mener - annet enn at ho/han sannsynligvis ikke er helt enig med dine synspunkter - blir kunstnerens problem.

    Bildet av deg er jo rett og slett et hjemlig svar på Andy Warhol's bilde av Marilyn Monroe :-)

    SvarSlett