16.07.2009

Midnattsrock i midnattssol

Helt uforskyldt og nesten inkognito opplevde jeg midnattsrock i midnattssol på Brennelvneset. Og siden jeg er en ekte nostalgijunkie måtte jeg mimre litt om midnattsrocken sommeren -86 - min første festivalopplevelse. Det var før jeg lærte å kle på meg skikkelig, frøs på meg en skikkelig blærekatarr der jeg virret rundt i pastellfargede høyvannsbukser. Husker ingen do-opplevelser - kanskje jeg ikke gikk på do i -86? Eller kanskje do-nevrosene er et tegn på alderdomssvakhet?

Uansett - tilbake til årets midnattsrock, som måtte ha vært en stor opplevelse hvis man var i den rette alderen og sinnstemningen. Jeg, som allerede er ganske festivalblasert, gikk rundt med en "been there - done that"-følelse hele tiden. Musikken hadde jeg stort sett hørt før, det ble litt gammelt nytt, selv om jeg selvfølgelig ikke kunne la være å rocke litt under slagerparadene til Deep purple og Intrigue. Det var tropenatt og sinnsykt mye folk og god stemning. Men maten var bedre på Skiipagurra... Den eneste ordetlige oppturen var - ja, du gjettet riktig - doene på midnattsrocken!

Mange doer - rene doer - korte køer - alltid dopapir - og til og med våtservietter!! Full pott til Midnattsrocken! Gratulerer med innsatsen. Forklaringen kom i Finnmark Dagblad: et eget do-team bestående av damer - og tømming hver sjette time...

Jeg ser fram til å sjekke om Riddu Riđđu greier å toppe dette! Programmet har Riddu allerede vunnet på - Buffy St. Marie er det store trekkplasteret for mitt vedkommende. Nå gjenstår maten (Skiippagurra leder) og doene (Midnattsrocken). Når det gjelder kjentfolk tror jeg Riddu blir en höjdare...

Og så håper jeg at sommervarmen holder helt til Manndalen... Avreise i dag! Og hvis du tror det er bare fest og moro som står på programmet så tar du feil - vi starter med en ordentlig debatt!

3 kommentarer:

  1. artig med kåringer Aili. Den morsomste jeg har lest på lenge, og enda med ny kategori smile...

    du er i godt lag i Manndalen.
    riktig god tur til Riddu. skulle gjerne fått med meg Buffy jeg med...

    SvarSlett
  2. -kristin-24.7.09

    Doene på Riddu var bra! Det var til og med anti-bac satt opp ved siden av doene. Wee!!! Og det var nok doer på familiecampene. Yay!!!

    Men siden jeg ikke har vært på andre festivaler i sommer så er jeg vel ikke den som kan være med på å kåre festivalen med beste doforhold. Venter spent på din vurdering :) -trenger den til neste festivalsommer. En festival uten gode doforhold er som en festival uten musikk som ruler!

    SvarSlett
  3. familiecamp-doene ble æ aldri å prøve - kanskje derfor æ aldri så noen anti-bac?

    SvarSlett