08.12.2009

Livet er ikke så greitt i Hollywood heller...

Etter noen uker med inspirasjonstørke her på bloggen, så kom jammen inspirasjonen som sendt fra - ja, ikke himmelen, men Hollywood! Tabloidene oversvømmes av saftig stoff fra "over there", og til og med skandalene er større og mer glamorøse enn hva vi får til her til lands...

En gang i høst kjente jeg at jeg greide å irritere meg en smule over Hollywood-fruen Anna Anka, og hennes råd til sine medsøstre om hvordan ekteskapet skulle bevares. Den feministiske angrepsvinkelen var jo ganske fristende, men det var jo mange andre perspektiver man kunne fyre irritasjonen med, også. Hvilken relevans hadde hennes liv på solsiden, med swimming-pool og praktikanter for en som meg? Hvorfor prakket hun og media på meg disse rådene om hvordan jeg skulle holde på min mann? Hva med konenes lykke og tilfredstillelse i ekteskapet?

Nå er det pay-back-time! Til morrakaffen i dag koser jeg meg med saftige utdrag fra hjemmelivet hos familien Anka. Idyllen er visst ikke helt perfekt likevel, til tross for daglige blow-jobs eller hva det nå var. De tradisjonelle verdiene som fru Anka forfektet innbefatter også husbråk, mannemishandling og politibesøk. Og pre-nuptials, som vi alle vet hva er helt fra L.A. Law var på NRK på 80-tallet.

Jeg sitter her vinterblek, og drømmer om en extreme make-over i Hollywood-miljøet, om bukplastikk, fettsuging og brystløft. Spray-tan og high-lights.

Eller kanskje ikke? Livet er visst ikke så greitt i Hollywood, heller...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar