27.01.2010

Ask og svineinfluensa

Det var en mørk og stormfull natt...

Joda, det ulte rundt vinduene i niende etasje på SAS Radisson Hotel i Tromsø i natt. Jeg måtte ty til sov-i-ro i ørene for å få nattefred. Men Ask var ikke verre i bygatene at dette tapre villmarksmennesket (noble savage i følge polarforskerne) fikk kjempet seg fram til en koselig restaurant i går kveld. Jeg bestemte meg til og med for å leve farlig, og tok snarveien langs brygga, og det gikk helt fint, blåste ikke på sjøen.

Den største konsekvensen av stormen Ask som vederfartes meg, var at tvn på hotellrommet fungerte dårlig, bildet og lyden ble brutt eller frosset flere ganger i minuttet. Jeg besøkte Gunn-Britt på Rica, men der var bildet helt fint, og det samme rapporterte pappa fra Bryggen. (Samesirkuset turnerer igjen...) Konklusjonen er at SAS-hotellet har en usikret parabol som står utsatt til for vinden, og altså er et dårlig valg når man vil se på tv i stormkastene. Heldigvis er jeg urfolk, og kan tilpasse meg klimatiske endringer, og det fins alltid noen annet å gjøre i Tromsø enn å se på tv.

Ask minner meg litt om svineinfluensaen, den levde ikke helt opp til forhåndsomtalen... Jeg ble litt syk med feber og hodepine før jul. I går ble jeg litt våt, luggen blåste seg til høyreskill, og det så litt rart ut. Kanskje jeg bare er flink til å søkre dekning...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar