13.01.2010

Drømmehagen og Frp

Kanskje toåringen min blir en Frp-er? Hun er iallfall svært misfornøyd over at Drømmehagen ikke lenger er en del av NRK Supers ettermiddagstilbud. Flere ganger har hun stått foran tven, og forlangt "Eará tv! Eará tv!" Hadde det vært valg i morgen, og hun hadde hatt stemmerett, så hadde det ikke vært tvil om hvor hun sendte sin stemme. Mor er litt lettet over at to-åringer ikke har stemmerett, og ganske begrenset konsentrasjonsspenn, men stusser over at partiet mot statlig intervensjon enda en gang ønsker å sette NRKs programtilbud på Stortingets dagsorden. (Husker ikke helt hvilket program det dreide seg om sist, men dette har skjedd før!)

Jeg har blogget om Drømmehagen tidligere, og syns det er et utmerket program hvis man ønsker å gjøre ungene til tv-slaver så tidlig som mulig. (Og tro meg - det er øyeblikk i en mors liv da dette er et SVÆRT sterkt ønske! "Se litt på tv, gullet, og la mamma sove litt til...") Nå tror jeg det finnes et liv etter Drømmehagen også, så jeg har ikke hevet meg på noen form for aksjonisme i denne saken. (Må vel innrømme at jeg har deltatt på noen nettavstemninger da.)

Syns ofte det er provoserende når politikere er så inkonsekvente som Frp er i denne saken. En slik styring av NRK kan da ikke være liberalistisk politikk? Men NRK-systemet er vel ikke liberalistisk politkk, det heller? Denne gangen ble jeg ikke særlig provosert, syns denne saken ble nesten litt festlig. Både jeg og toåringen min føler oss litt som "folk flest" i dag...

1 kommentar:

  1. hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

    SvarSlett