15.06.2010

Hotellivets gleder - atter en gang...

Tilbakeføringen til arbeidslivet har også blitt et gjensyn med hotell-livets gleder. Et par hotellnetter inn i hverdagen er jeg blitt minnet om en del ting som ikke er lurt å gjøre når man bor på hotell og har begrenset plass. Dette dreier seg om helt normale aktiviteter, som matinntak:

1. Baguettspising i senga. Dette er en veldig dårlig ide, spesielt hvis baguetten er fersk og sprø. På hotellrom finnes sjelden egne spiseplasser. Når man som jeg har kontor på skrivepulten, og lenestolen er reservert til å henge opp silketørklene mine, så virket det som en god løsning å spise i senga. Iallfall ved lunsjtider. Sånn ca. midnatt skjønte jeg at jeg skulle gjort det på en annen måte.

2. Kaste nattmaten i papirkurven. Lange møtedager glir noen ganger over til lange møtekvelder. Hvis man er vant til å spise hver tredje time, så må man av og til ha nattmat, det er vanskelig å sove på tom mage. Vi kan vel si det sånn at de sunne variantene ikke alltid er tilgjengelig på natta. Hvis nattmaten er hentet på gatekjøkken, så er det en dårlig ide å legge restene i papirkurven på rommet du sover i. Iallfall hvis du ikke liker å våkne til lukta av frityrfett og løk. (Dette rådet gjelder for øvrig også for barnebleier. De bør helst ikke kastes i papirkurven på det rommet du sover. Believe me.)

3. Kaffedrikking etter middag. Det kan være vanskelig nok å få sove på et fremmed hotellrom, iallfall den første natta.

Gjensynet med hotell-livet har med andre ord vært en påminnelse om at det er mange fordeler ved å skille sove- og spisesoner, og at forstyrrelser i måltidsrutinene kan koste meg nattesøvnen. Denne gangen skal jeg huske det. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar