16.02.2011

Et vintereventyr

Dagen i dag startet som et vakkert vintereventyr. De siste vintrene har vi ikke hatt så lange kuldeperioder. En dag sprengkulde i ny og ne takler vi fint, men mange dager under -30, da begynner det meste å svikte. I dag er det bare -25, ikke noe å nevne en gang. Skulle man tro.

Da hele familien ramlet seg ut i morges, oppdaget vi at den trofaste Volvoen var fri for strøm. Ikke liv i batteriet. Jeg tenkte meg fort om - var det jeg som hadde forårsaket dette - men husket fort at jeg IKKE var den siste som brukte bilen i går kveld. Det husket nok min bedre halvdel også, for ingenting ble nevnt om hvordan dette skjedde... Batteriladeren var bortlånt til S & S, som hadde biltrøbbel i forrige uke. Pappa er på reise, og hadde forøvrig selv både trøbbel med sin egen bil, og med leiebilen han fikk som erstatning. Søster hadde en bil med ødelagt motorvarmer, og en annen på Automek. Det var vi som skulle kjøre ungene hennes i barnehagen.

Etter en ringerunde fikk vi strøm til batteriet fra OM & M, som også ordnet det med søsters unger. Så begynte runden rundt i bygda, videregående skole, barnehage, legekontor, Automek med lillesøster. Det er jo bra med litt kjøring for å lade batteriet. Endelig er jeg på kontoret, med bilen bakkende utafor, tør ikke stoppe den med så lite batteri i kulda. Vi har fortsatt ikke hentet batteriladeren.

Morrakaffe. Endelig! Så må jeg begynne ringerunden for å få en krisefrisørtime etter at hjemmefargingen til tenåringen slo litt feil...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar