15.02.2011

The King and I hos logopeden

I et forsøk på å avlsutte min karriere som tause Birgitte så har jeg begynt på behandling hos logoped. Stemmen som skulle komme tilbake (i følge kirurgen) er fortsatt ikke noe å rope hurra for (eller med for den saks skyld...) Som en oppvarming til mye moro hos logopeden fikk jeg med meg gode venninner for å se filmen "The Kings Speech" på søndag kveld. Filmen anbefales på det varmeste til alle som har drømt om Colin Firth siden "Stolthet og fordom" gikk på tv på nittitallet. (Og tru mæ gutta - vi e maange!)

Så i likhet med kong George VI gjennomfører jeg nå underlige øvelser med blåsing, pusting og hosting, i håpe om å bygge opp stemmen og pustekapasiteten før jeg nå snart skal på Sametingets talerstol igjen. Det er gøy, men ser og høres rart ut, ungene kommer springende for å se hva som skjer - bare vent til jeg tester det ut i kaffepausen på kontoret i morgen. Eller på møterommet på Sametinget. Og dette er bare starten! Hvis jeg skal gjøre som George VI så ligger jeg snart på gulvet og prøver å løfte dronninga som sitter på brystkassa mi...

Logopeden min er også musikkpedagog, så jeg har store håp om at sangstemmen gjennoppstår som bedre etter at vi er ferdige med all treninga. Kanskje det blir Sámi Grand Prix på meg, eller en aldri så liten jam på Marás?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar