06.07.2011

Hjelpemiddelet. Stemmeblogg nr.3.

For noen uker siden kunne jeg fornøyd konstatere at veien om NAVs byråkrati ikke var så fryktelig lang, og at jeg med bare et skjema og en legeerklæring kvalifiserte til et HJELPE-MIDDEL.

En såkalt stemmeforsterker.

På mandag kvitterte jeg ut denne lille saken... Jeg har foreløpig bare testet den ut i kontorfelleskapet, med følgende reaksjon fra en anonym medarbeider: "Ja, hvis man ikke føler seg funksjonshemma fra før av, så..."

Jeg må jo bare innrømme at denne klumpete svarte boksen, på størrelse med min datters matboks, med de veldig solide svarte nylonreimene og nakkemikrofonen (også i svart, med en STOR vindbeskytter i skumplast) slett ikke matcher noen av sommerantrekkene mine. Jeg er foreløpig litt i bedaring over hvilke situasjoner dette hjelpemidlet egner seg for. Når kommer jeg til å kunne bruke dette uten å rødme? Hvilke reaksjoner kommer jeg nå til å få? Dette utstyret minner veldig mye om det som turistguidene brukte sist jeg var på sightseeing. Det eneste som mangler er de neonfargede vestene.

Ja, jeg er et utakknemlig beist. Men, kjære NAV, har dere noe litt mere diskret?

1 kommentar:

  1. Anonym7.7.11

    Du kan jo få sydd en fin sistiveske med tinntrådpynt.Også kan du jo sy dusinvis av lette stoffvesker i sommerfarger som kan matche klærne:)

    SvarSlett